Prioritera

Hej bloggen!
Jag har inte hunnit med dig. Vill gärna att ni som läser ska stanna kvar (a)
 
Jag har ett ämne jag vill ta upp, prioriteringar.
 
Som singel sägs det att man är sämre på att prioriera då man är van vid att alltid sätta sig själv som no1.
Jag har försökt att ändra på det. Som att träffa mina vänner oftare. Men hur hinner man med jobb, skola, familj, vänner, träning och vardagsysslor? Om man dessutom vill ha hobby och ett förhållande då? Detta krakelerar för mig redan efter de två första och största posterna, jobb och skola. 
 
Jag vill kunna sitta på en uteservering och äta middag och dricka vin med mina vänner varje vecka. Ha plats för fler vänner och en häst en gång i veckan och samtidigt ha tid över till vardagsbestyren.
 
Hur gör ni? Hur planerar ni upp er vardag för att få den att fungera och vilken är er prio no1?
 Jag är väldigt nyfiken

Kommentarer
Moan säger:

Ja snälla berätta hur ni gör för jag fattar inte hur man hinner heller !!

2013-08-28 | 16:43:33
S.O. säger:

Prio no 1 är klart just nu ditt plugg, vill du uppnå dina drömmar så har du inget annat val just nu än att bara plugga på. Din vänner kommer säkert alltid finnas där för dig no matter what(Hoppas man iallafall) Dom får helt enkelt acceptera att du kan träffa dom när du/ni kan, samma gäller ifall du skulle ge dig in i ett förhållande vackra du. Du och "pojkvännen" får ses när ni hinner, det kan ju alltid va skönt att vara borta ifrån vandra några dagar så att man hinner sakna varandra like crazy :)

Hoppas jag hjälpte till dig lite på vägen ;) Kram/ 528

2014-02-23 | 23:19:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback